«
ПОЗБАВЛЕНІ БАТЬКІВЩИНИ»
Тему депортації
кримських татар в 1944 році художник Рустем Емінов вважає найголовнішою у своїй творчості. Він перший з художників у
світовому образотворчому мистецтві
створив повну художню панораму трагедії кримськотатарського народу. Перша
частина циклу «Депортація» - «Унутма»- широко відома. Ці картини мають стати
основою музею народної пам’яті.
Друга та третя частини проекту будуть
мати назви «Повернення» - «Авдет» і «Відродження» . Це буде величезний триптих,
який вміщатиме декілька сотень художніх полотен. Про події
травня 1944 року в Криму немає візуальних документів: фотографій, кінохроніки.
Художнику під час роботи над циклом про трагедію кримських татар доводилося опиратися на пам'ять, розповіді різних свідків
. Триптих «Депортація» - це живописна сага про жахливі події в історії народу,
це й документ, який свідчить про геноцид
корінного народу Криму. Картини майстра дуже тяжкі емоційно, що підкреслюють темні тони і барви. На обличчях – велике
горе, страх і страждання.
Триптих «Мольба» - це характерні портрети народних типів
з усвідомленням великої загальної біди,
але і виразом непокори й духовної сили у
зверненні до Бога з молитвою про справедливе
покарання катів…
Полотна Рустема Емінова – це хроніка трагедії, панорама скорботи, жахіття перед
дикою силою не природного явища – злочину політичного режиму проти цілої нації.
Картини проникнуті співчуттям, любов’ю
автора до свого народу. У людей на картинах немає ненависті до ворогів, злоби
до творців зла. Такі почуття
охоплюють глядачів.
Картини Рустема Емінова
– це закарбована на полотні національна
історична пам'ять кримських татар, це
заклик до людства про знищення
такого явища як тоталітаризм.
Немає коментарів:
Дописати коментар