понеділок, 28 травня 2018 р.


« Київ, як вічності вимір…»

В цьому році  Київ – місто каштанів – відзначає  свій 1536 день народження. Зазвичай, в цей день іменинник приймає поздоровлення та добрі побажання.
Бібліотека підготувала  привітання Києву від  українських майстрів поетичного слова. Це древнє і вічно молоде місто, огорнуте таємницею й наповнене сподіваннями,   завжди надихало українських митців на створення віршів про «найкраще місто у світі».


Ще Тарас Шевченко закохано писав - «Святий Київ наш великий», «Наш золотоверхий Київ». Так «Вірш про Київ» Д.Луценка став офіційним гімном Києва, де автор вигукує: «як тебе не любити, Києве мій». М.Рильський у вірші «Київ»  пише  «Прекрасний Київ на предвічних горах». А Малишко у «Київському вальсі» оспівує київські каштани, ночі солов`їні, київські сади, теплі зорі. А у «Пісні про Київ» поет зізнається: «Рідна столиця – ти моя весна».


 У О.Олеся  твір «Початки Києва» - історія виникнення Києва на березі Дніпра. Поет висловлює надію на те, що місто буде квітнути віки. Р. Купчинський  у вірші «Мій Київ» називає Київ серцем  України й найстарішим містом у світі.
Г.Чубач  милується і  оспівує головну вулицю столиці  у вірші «Хрещатик». Н.Забіла розповідає про враження дітей про поїздку з мамою в тролейбусі  по вулицях Києва до Дніпра  - вірш «Над Києвом сонце липневе блищить». Г.Глущенко емоційно закликає «Хай завжди квітує і радує нас це місто, якому підвладний і час», ще -  «Наш Київ столичний красивий і вічний. Нам випало щастя у Києві жити,…» та закликає «ще кращим зробити це місто чудове, це місто святкове». Поет Богдан Б.  у «Вірші про Київ» зізнається: «Понад усе тебе люблю! Києве мій любий, рідний! В серці я тебе ношу!».
Наталка Поклад  називає Київ «містом наче Господа рука». О.Астаф`єв присвятив місту свій «Київський блокнот», В.Стрекаль - «Київські етюди», І.Жиленко –«Вітер носить», Б.Олійник – «Думу про місто», С.Бондаренко цикл віршів «Хрещення Хрещатиком»,  В.Івченко – «Гімн  Лівобережжю»,  яке «Чарує серце, вабить моє око!», О.Расулова – «Радіти Києву як цукерці…», П.Усенко –«Бульвар Шевченка  в Києві», у О.Самари є «Київські нариси», у О.Ющенка – «Золоті ворота», «У ботанічному саду імені Гришка», А.Мойсієнко «Андріївський узвозе», «Ці сосни Києва нам пам’ятати разом», у А.Цвід- цикл «Обереги мої», вірші «Клекоче Дніпр над Київ – градом, «Золоті ворота», «На Ярославому Валу», у Г.Черінь – «Чи вважалось, чи може й справді – я у Києві..». Юрій Рибчинський у «Пісні про Київ» зізнається «З дитинства люблю я до сліз круту Володимирську гірку, Андріївський тихий узвіз». Анатолій Камінчук - «Каштани Києва»: « Київ, як вічності вимір, знак Золотих воріт. І на горі Володимир благословляє світ».

 



 Представлені  твори відомих та молодих  українських поетів ілюстровані  краєвидами Києва -  репродукціями  картин сучасних художників А.Марчука, К.Савченко, А.Постоюка, М.Титова, А.Петрицького.

Немає коментарів:

Дописати коментар