«Як самому збудувати аероплан»
Автор цієї
брошури, виданої у 1910 році, талановитий конструктор, активний член Київського клубу
спілки повітроплавання Федір Андерс.
Пристрасний аматор авіації – нового явища початку ХХ ст. Він працював в Німеччині на заводі Цеппеліна. У серпні 1911 року Андерс - справжній майстер «золоті руки» -
збудував і підняв у небо в Києві диво - дирижабль
«Київ». Він сам виконував більшу частину робіт і вложив більшу частину коштів в
цей проект.
Кошти на
своє захоплення конструктор завжди
заробляв тяжкою працею. «Київ» - був першим на той час дирижаблем
цивільного призначення. М’якої (без каркасної) конструкції, об’ємом в 1тис.м3, довжиною
36,5 м. з одним двигуном.
Цей
маленький ,створений в Україні дирижабль, зі
швидкістю 40 км/год. перевіз за 160 перельотів 200 пасажирів. Полети на новому
повітряному судні тривали цілий рік - до
пожежі на дирижаблі. У наступному році
Андерс демонструє нову модель – «Київ-2» - більш досконалої конструкції.
Але цей проект не був реалізований. Цікаво, що на той момент винахідник
не мав спеціальної вищої освіти і займав технічну посаду в політехнічному інституті.
Народився Федір Андерс в родині робочого заводу «Арсенал». Закінчив реальне училище. І тільки в 50 років майстер-винахідник
отримав диплом політеха. На жаль, більше не одна ідея і проект Андерса не була втілена
у життя. А мріяв він будувати великі керовані дирижаблі для перевозки людей.
На карті
Солом’янського (Залізничного)
району в 1962 році зявилась вулиця імені Федора Андерса, яка зникла під час забудови міста.
Але зупинка транспорту «вулиця Ф.Андерса»
існує і зараз - береже пам’ять про
засновника українського дирижаблебудування.
На будинку № 50 по вулиці Б.Хмельницького, де жив винахідник, встановлено меморіальну дошку.
Немає коментарів:
Дописати коментар